בן גביר בנאום תקיף: "פסטיבל של צביעות"

איתי גדסי No Comments on בן גביר בנאום תקיף: "פסטיבל של צביעות"

בן גביר עוקץ את גלנט: "שמעתי את יואב גלנט לא פעם מטיף לנו מוסר, ואמר לנו: "תיזהרו בדברים שלכם, ישתמשו נגדכם בהאג", צחוק הגורל, שבסוף בית הדין בהאג מבסס את הדברים שלו על הדברים של יואב גלנט. האג שמאג"

צילום: David Cohen/Flash90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ברקע הדיווחים על שינוי הוראות הפתיחה באש לחיילי צה"ל הלוחמים בגבול רצועת עזה, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר פנה לראש הממשלה בפתח ישיבת סיעתו, והבהיר כי אם לא ישונו הוראות הפתיחה באש, יהיו לכך השלכות על תפקוד הקואליציה.

מצה"ל נמסר בתגובה, כי אין שינוי בהוראות הפתיחה באש, כוחות צה"ל פועלים על פי ההנחיות שלא לאפשר הגעה לגדר הגבול.

בן גביר נשא נאום תקיף היום (שני) בפתח ישיבת הסיעה בכנסת: "אנחנו שומעים את פסטיבל הצביעות כל הבוקר של אלו שתוקפים את ההשתתפות של כל אנשי עוצמה יהודית בכנס שערכנו. שומע את זה שלא חתם על הדחתו של עופר כסיף מצקצק בלשונו ותוקף אותנו ואני אומר ליאיר לפיד ולחבריו אל תטיפו לנו מוסר, אנחנו מציעים את הפיתרון הנכון, הרציונלי, המוסרי והאמיתי ולא רק שאנחנו לא מתביישים בפיתרון הזה, אנחנו נחזור עליו שוב ושוב ושוב – עידוד הגירה זה צו השעה

"הייתי מציע לכל מדינות עולם להתכנס יחד איתנו, במקום להעביר כסף לאונר״א, להעביר כסף לטרור – להעביר את הכסף לחבילות סיוע שיאפשרו לתושבי עזה מרצונם לעבור ולעודד את ההגירה שלהם מעזה למדינות אחרות לארצות מובטחות שיהיה להם שם טוב יותר.

"צריך להודות על האמת, כשאני שומע על הפיתרון של היום שאחרי, יש כאלה שרוצים לחזור על אותה טעות ולהביא עלינו את הרשות הפלסטינית, את אלה שמחנכים לטרור, את אלה שמטיפים לטרור או, את אלה שמשלמים לטרור, אותם הם רוצים לשים בעזה. יש כאלה שמדברים על חמולות, כאילו מדובר בשוודים למרות שידוע שהחמולות הללו זה אנשים שבזזו, נכנסו ורצחו, זה בדיוק חלק מהרוצחים ומי שלא רוצח הוא פרוקסי של הרשות או של החמאס.

"יש כאלה תמימים, לצערי לפעמים אני שומע את זה גם מחברים בליכוד שמציעים להביא כוח בינלאומי, לא למדנו מהטעויות? לא למדנו ממה שהיה עד היום?

"הפיתרון הנכון, זה אנחנו חוזרים הביתה. לא רק לגוש קטיף, אלא לכל רצועת עזה, מקימים שם בסיסים, חוזרים לשם ומעודדים הגירה, בשלב הראשון מאות אלפים, נעשה תוכנית פיילוט, ופשוט נעביר אותם לארצות מובטחות יותר.

"מי שאומר לי עכשיו "רגע אבל מה יגיד האג" אני חייב לומר, שמעתי את יואב גלנט לא פעם מטיף לנו מוסר, ואמר לנו: "תיזהרו בדברים שלכם, השתמשו נגדכם בהאג", צחוק הגורל, שבסוף בית הדין בהאג מבסס את הדברים שלו על הדברים של יואב גלנט. האג שמאג!

"אנחנו מחויבים לחיילי ישראל, למדינת ישראל, לתושבי העוטף, לאזרחי ישראל — וכך נמשיך לעשות.

עוד משפט אחד, על הדיווחים המאוד מטרידים על שינוי נוהלי פתיחה באש, דיווחים שמעלים כל מיני חיילים, זה עלה גם בעיתונות, בתקשורת, אמירה שלא מאפשרים לירות במי שמתקרב לגבול.

"אני דיברתי עם מזכירו הצבאי של ראש הממשלה, אבי גיל, שהכחיש בפניי את הדברים. יחד עם זאת, מבירורים שערכתי היום, ואני אמשיך לעשות את הבירורים האלה, יש טענה של יותר ויותר חיילים שלא מאפשרים להם לראות במי שמתקרב לגבול, אם זה קורה – זה קו אדום.

"העברתי מסר, העברנו מכתב לראש הממשלה, אמרנו לו בצורה מפורשת: אם אלה הדברים, אנחנו נשבש את עבודת הקואליציה, כולי תקווה שאלה לא יהיו הדברים. כולי תקווה שאם יש החלטה אומללה כזו, ראש הממשלה יעצור אותה בזה הרגע, והחיים של החיילים שלנו קודמים לכל".



0 תגובות